Sveti Duh - TREĆA Ličnost Božanstva
»Da, tako kaze citat i to je tacno. "Sveti Duh je licnost". Ali zasto je licnost? Koji je dokaz da je Sveti Duh licnost? To sto "svjedoci". Drugim recima bezlicna sila ne moze svedociti. Samo nesto ili neko ko je licnost moze svedociti. Tako kaze citat sestre White. E sad, citajte pazljivo i videcete da Sveti Duh nije jedini koji svedoci! Tu je neko ko to radi zajedno sa Svetim Duhom. Ko je to? Nas duh. Sta je nas duh? Prema citatu samo licnost moze da svedoci. Ako je Sveti Duh licnost zato sto svedoci to znaci da je i nas duh licnost jer i on svedoci zajedno sa Svetim Duhom. Ali moj duh nije odvojena licnost od mene, on nije druga osoba. One je moja duhona licnost. Na isti nacin je Sveti Duh licnost Boga a ne neka druga osoba.
To kaze i sestra White u produzetku koji vi niste citirali. Ona produzuje sa jednim stihom iz Korincanima 1
"Jer ko od ljudi zna šta je u čoveku osim duha čovečijeg koji živi u njemu? Tako i u Bogu šta je niko ne zna osim Duha Božijeg." 1 kor. 2, 11
Ovaj stih jasno kaze da sta je za coveka njegov duh isto je za Boga Bozji Duh. Moj duh jeste moja licnost Bozji Duh jeste licnost Boga.«
I ova konstrukcija ti je, ......, poput prethodnih - tendenciozna - lažna i nelogična jer sva objašnjenja koja ovde daješ nisu, očigledno, u skladu sa sledećim svedočanstvima Biblije, Duha proroštva i zdravog razuma, koji Svetog Duha otkrivaju kao TREĆU (dakle i POSEBNU) Ličnost Božanstva:
“Hristos je obećao da će, kada bude otišao sa ove Zemlje, dati Dar onima koji su verovali ili će verovati u Njega… On je obećao da će dati Njegovog Predstavnika, TREĆU Ličnost Božanstva.” {6BC 1052.5}
“Knez sile zla može biti obuzdan jedino Božjom silom koja je u TREĆOJ Ličnosti Božanstva – Svetom Duhu.” Special Testimonies, Series A, No. 10, p. 37. (1897) {Ev 617.2}
“Greh se može nadvladati samo moćnim posredovanjem TREĆE Ličnosti Božanstva, Koja ne dolazi sa izmenjenom snagom, već u punini Božanske sile.” {DA 671.2}
Prema tome, i ostali citati, u kojima Elena Vajt govori o Božanskom Triju, o Trima Veličanstvima Neba itd, trebaju da se tumače u skladu sa ovima, i u skladu sa odgovarajućim Biblijskim citatima i viđenim objašnjenjima:
»Zaista vam kažem: Svi gresi oprostiće se sinovima čovečijim, i huljenja na Boga, makar kakva bila: A koji pohuli na Duha Svetog nema oproštenja vavek, nego je kriv večnom sudu.« (Marko 3,28.29)
Ovde, dakle, Sam Gospod pravi nedvosmislenu razliku između Oca, za Koga kaže da će se huljenja na Njega oprostiti, »makar kakva bila«, i Duha Svetog, Čija je, između ostalog, uloga (po funkcionalnoj podeli i hijerarhiji, o kojoj smo govorili. Vidi i: Jovan 16,7.8., gde nalazimo još jedan dokaz funkcionalne podele Božanskih Ličnosti) da posebnom i očigledno Božanskom silom osvedočava ljude u poreklo Božjeg Dela, zbog čega je hula na Njega, za razliku od hule na Oca i Sina, neoprostiva (jer, dakle, podrazumeva namerno i svesno suprotstavljanje Bogu pri punini Njegovog izraza kao Božanstva).
“Idite dakle i naučite sve narode krsteći ih u ime Oca i Sina i Svetoga Duha.” (Matej 28,19)
»...To kaze i sestra White u produzetku...«
Upravo smo videli šta ona zaista kaže.
»"Jer ko od ljudi zna šta je u čoveku osim duha čovečijeg koji živi u njemu? Tako i u Bogu šta je niko ne zna osim Duha Božijeg." 1 kor. 2, 11
Ovaj stih jasno kaze da sta je za coveka njegov duh isto je za Boga Bozji Duh. Moj duh jeste moja licnost Bozji Duh jeste licnost Boga.«
Takva interpretacija ovog teksta je nelogična po dvema osnovama:
- Bog (već) jeste Duh: Jovan 4,24;
- On je van vremena i prostora – Beskonačan i Nevidljiv, zbog čega se ne može apsolutno porediti sa ljudskim bićem.
Ovim, dakle, rečima, Pavle, na svima razumljiv način, naglašava JEDNOMISLENOST (svakako i jednakost) Božanskih Ličnosti, zbog koje Hrišćanstvo, i pored činjenice da je Božanstvo Zajednica Božanskih Ličnosti, spada u Monoteističke (Jednobožačke) religije.
Odgovarajući primer nalazimo i u činjenici da Biblija i za Hrista govori da je »U Bogu«:
“U početku beše Reč, i Reč beše U Boga, i Bog beše Reč.” (Jovan 1,1)
...što, dakle, apsolutno znači da je i On, kao Božanska Ličnost, takođe Duh a ipak svi znamo i priznajemo da je Posebna Ličnost, baš kao što i ovaj jasan Biblijski tekst izričito govori.
O tome je, u prethodnim danima, Bog dao i novu svetlost, koju smo svi mogli da vidimo u temi »I stvori Bog čoveka po obličju Svojemu«, gde je izložen svojevrstan dokaz Trojnosti Božanske Zajednice, potvrđene i pratećom, pod naslovom »Nebiblijske činjenice o Trojstvu« i prema (svemu) tome, Sveti Duh nije samo »licnost Boga«, već, ponovimo (i zaključimo), TREĆA Ličnost Božanstva.
No comments:
Post a Comment